Geribbelde muts met kattenoortjes {haakpatroon}


Voor mijn dochtertje heb ik een geribbelde muts met kattenoortjes gemaakt. 
Leuke verassing voor 5 december.

Aangezien ik alleen in de avonduren aan de muts heb kunnen werken kunnen 
de foto's wat donker zijn. Hopelijk zijn ze duidelijk genoeg.

Ik heb gebruikt:
1 bol sparkle beige en 1 bol sparkle zwart van de Zeeman
haaknaald 5.00 mm


Haak met een dubbele draad, een ketting van 35 losse,
haak een half stokje in de 3e losse vanaf je naald en in de rest van 
je losse tot aan het eind van je ketting. Haak 2 losse, keer je werk.


Nu haken we alleen in de achterste lussen.
1 half stokje in ieder half stokje van je vorige rij.
Haak 2 losse, keer je werk.


Herhaal rij 2 totdat je lapje groot genoeg is, zodat het om het hoofd past.
Bij mij is het voor een heer dus dan zijn ongeveer 30 rijen.



Sla je lapje dubbel en haak de zij en bovenkant elkaar met halve vaste.
Afhechten, draad wegwerken.


Nu keer je de muts om met de goede kant naar buiten. Neem een lange draad en naai een boog op de plaatsen van de  blauwe pijlen. Dit zijn de oortjes.



Nu is de muts met kattenoortjes af. 
Veel plezier met het patroon.


~XOXO ~


Reacties

Populaire posts van deze blog

Super makkelijke muts {haakpatroon}

Geribbelde muts {haakpatroon}

Cirkel Tuniek: deel 1